Cíl : přehled literatury
struktura vyučovací hodiny:
ü kontrola dú
ü samostatná práce: napsat o knize, kterou jsem přečetl
ü čítanka: vybrat si text, který se mi líbí ( napsat do sešitu hlavní myšlenku)
ü podle obrázku v čítance charakterizuj postavu ( napsat do sešitu)
ü artikulační cvičení:
ü slova, v kterých nalézáme pouze a
ü slova, v kterých nalézáme pouze ř
ü slova, v kterých nalézáme pouze i
přehled literatury:
|
ü Renesance : Dante Alighieri -13/14 . st. - Božská komedie |
|
o William Shakespeare - 16/17 st.- Romeo a Julie |
|
ü Baroko : John Milton - 17/18. st.- Ztracený ráj |
|
Jan Ámos Komenský – 16/17. st. – Labyrint světa a ráj srdce |
|
ü Klasicismus : Moliere – 17/18. st. – Lakomec |
|
ü Romantismus : Victor Hugo – 19.st. – Chrám Matky boží v Paříži |
|
ü Národní obrození :Josef Dobrovský – 18/19. st. – Zevrubná mluvnice českého jazyka |
|
§ Karel Havlíček Borovský – 19.st. – Tyrolské elegie |
|
§ Božena Němcová – 19. st. – Babička |
|
ü Realismus : Honoré de Balzac – 18/19. st. – Otec Gorily |
|
ü Májovci : Jan Neruda – 19.st. – Malostranské povídky |
|
Vítězslav Hálek – 19.st. – Muzikantská Liduška |
|
ü Nihilismus ( rozpad dosavadních hodnot) |
|
impresionosmus ( směr založen na okamžiku) |
|
Charles Baudelaire – 19.st. – Květy zla |
|
Paul Verlaine – 19.st. – Moudrost |
|
Jean Arthur Rimbaud – 19.st. – Iluminace |
zhodnocení cíle ( měli bychom znát historii literatury, abychom mohli navázat na tradici svých předků)
shrnutí
sebehodnocení
- Co se mi líbilo?
- Co se mi nelíbilo?
- Proč bych měl mít všeobecný přehled?
- Proč bych měl znát české autory?
