5.11. 2007
cíl: opakování zájmen
nauka o slovních druzích – tvarosloví ( morfologie)
struktura ( popis činností, které budeme provádět ve vyučovací hodině):
q Pravopisné cvičení
Indiáni ulov-li b-zona. Velkom-sln- vez-r udělil rytíři m-lost. Vstal neobv-kle brz-.
Bab-čka sl-b-la, že na v-stavě zakoup- král-ka, který bude b-lý. Byl s-chravý den.
Sed-me doma a budeme psát úloh-. Představ- l-dí o Zemi a o vesm-ru b-ly rozd-lné.
Indové tvrdil-, že Zem- nesou vel-kánští slon-. Řekové si m-sleli, že ji drž- obr Atlas.
Teprve v 16. stolet- polsk- hvězdář M-kuláš Koperník změřil poh-b- těles a dokázal, že středem soustav- je Slunce.
q Kontrola dú – zájmena
q Téma : zájmena
|
|
|
|
|
|
Zájmena - slova, která zastupují podstatná jména a přídavná jména
|
- ukazují na osoby, zvířata a věci |
Bezrodá ( já, ty, my, vy) rodová ( tento, tato, toto) |
|
|
Osobní |
Já, ty, on |
My,vy, oni |
Zvratné se |
|
Přivlastňovací |
Můj, tvůj, |
Náš, váš, |
Jeho, její |
|
Ukazovací |
Ten, tento, |
Onen |
Týž, tentýž |
|
Tázací |
Kdo, co |
Který , jaký |
Čí |
|
Vztažná |
Kdo, co |
Který , jaký |
Čí, jenž |
|
neurčitá |
Ně-, lec-, leda-, |
Kdo co který jaký Čí |
-si -koli |
|
záporná |
Nikdo, nic, |
Nijaký, ničí |
žádný |
q Cvičení z učebnice s. 133
q Dú – 8 b / 133 – 134
q Zhodnocení cíle ( Proč bychom měli probírat zájmena? )
q Sebehodnocení
q Jak jsem pochopil probírané téma?
q Co vše se mi vybavilo?