Cíl : přehled literatury
struktura vyučovací hodiny:
ü kontrola dú
ü samostatná práce: napsat o knize, kterou jsem přečetl
ü čítanka: vybrat si text, který se mi líbí ( napsat do sešitu hlavní myšlenku)
ü podle obrázku v čítance charakterizuj postavu ( napsat do sešitu)
ü artikulační cvičení:
ü slova, v kterých nalézáme pouze a
ü slova, v kterých nalézáme pouze ř
ü slova, v kterých nalézáme pouze i
přehled literatury:
ü Renesance : Dante Alighieri -13/14 . st. - Božská komedie |
o William Shakespeare - 16/17 st.- Romeo a Julie |
ü Baroko : John Milton - 17/18. st.- Ztracený ráj |
Jan Ámos Komenský – 16/17. st. – Labyrint světa a ráj srdce |
ü Klasicismus : Moliere – 17/18. st. – Lakomec |
ü Romantismus : Victor Hugo – 19.st. – Chrám Matky boží v Paříži |
ü Národní obrození :Josef Dobrovský – 18/19. st. – Zevrubná mluvnice českého jazyka |
§ Karel Havlíček Borovský – 19.st. – Tyrolské elegie |
§ Božena Němcová – 19. st. – Babička |
ü Realismus : Honoré de Balzac – 18/19. st. – Otec Gorily |
ü Májovci : Jan Neruda – 19.st. – Malostranské povídky |
Vítězslav Hálek – 19.st. – Muzikantská Liduška |
ü Nihilismus ( rozpad dosavadních hodnot) |
impresionosmus ( směr založen na okamžiku) |
Charles Baudelaire – 19.st. – Květy zla |
Paul Verlaine – 19.st. – Moudrost |
Jean Arthur Rimbaud – 19.st. – Iluminace |
zhodnocení cíle ( měli bychom znát historii literatury, abychom mohli navázat na tradici svých předků)
shrnutí
sebehodnocení
- Co se mi líbilo?
- Co se mi nelíbilo?
- Proč bych měl mít všeobecný přehled?
- Proč bych měl znát české autory?