Jdi na obsah Jdi na menu
 


7.11. 2007

cíl: procvičování tvarů podstatných jmen podle vzorů

 

struktura:

v     Kontrola dú – forma ( jednotlivě žáci odpovídají na otázky)

v     Zadání dú  - 19/4 –

Motivace : lze navodit dobrá atmosféra hrou - každý vysloví své jméno a rychle určí vzor

v     Opakování – fixace pojmů spojených s tvaroslovím ( podstatná jména)

Formou myšlenkových map ( napíšeme základní pojem doprostřed kruhu a poté jakoby vystřelujeme blesky směrem ke kraji papíru. Ke krajům doplňujeme pojmy:

Ø      Definice podstatných jmen

Ø      Druhy podstatných jmen

Ø      Skloňování – určení mluvnických kategorií

Ø      Rozlišovat významy: konkrétních a abstraktních pj

Ø      Přesně pochopit význam obecných a vlastních jmen ( nutnost  použít pravidla českého pravopisu)

Ø      Ovládat vzory podstatných jmen rozdělených podle rodů

   Cvičení z učebnice (19/1,2,3)

Hledání souvislostí ( řešení úkolů na liště) – báje, pověst…soutěž ve vypravování bájí

v     Pravopisné cvičení:

  O Zem-

   Představ- lid- o Zem- a o vesmíru b-l- rozdílné. Indové tvrdil-, že Zem- nesou vel-kánští slon-. Řekové si myslel-, že ji drž- obr Atlas. Teprve v 16. století polsk- hv-zdář M-kuláš Kopern-k změřil poh-b- těles na neb- a dokázal, že středem soustav- je Slunce. Ital Galileo Galilei novým- v-nález-, kter-mi byly dalekohled-, poh-b- těles sledoval. C-rkev však všechn- jej-ch spis- zakázala.

 

Vyhledej a vyznač 16 povolání rodu mužského, z písmen v tmavých polích napsaných červeně složte tajenku

 

 

P

E

K

A

Ř

K

Á

J

O

V

K

O

U

Z

E

L

N

Í

K

M

O

N

CH

P

Z

E

É

A

P

A

M

L

A

I

N

T

I

K

Ř

L

I

E

Ř

L

Í

I

Š

A

A

Í

N

T

T

O

K

Č

B

EE

V

Ř

Í

I

Š

T

I

U

E

CH

N

Y

K

D

V

D

Z

E

D

N

Í

K

Z

E

I

R

Ý

N

E

Ž

N

I

Ú

Ř

E

D

N

Í

K

O

R

Y

 

-relaxace – odpočinek – převyprávíme báji : O Prométheovi

doplňující cvičení o J.Nerudovi a  J.A. Komenském ( žáci si  sami připraví mluvní cvičení)

 

 

Zhodnocení cíle ( základem jazyka jsou podstatná jména, a proto bychom měli vědět, co je podstatné jméno, jak jej poznáme ve větě atd. – proč -

- pro dokonalou komunikaci mezi lidmi)

 

Sebehodnocení

  1. Co se mi povedlo?

  2. Co musím zlepšit?

  3. Proč se musím učit? – podstata všeho snažení a neustálé sebezdokonalování

  4. Budu to potřebovat ve svém budoucím životě?

 

 

 

 v

 
 

 

Poslední fotografie



Archiv

Kalendář
<< listopad / 2017 >>

 
 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA