Jdi na obsah Jdi na menu
 


Rétorika – komunikativní dovednosti – 7.r. – historie rétoriky

 

Cíl: středověká rétorika

 

Struktura vyučovací hodiny:

v     Opakování

v     Kontrola dú

v     Zadání dú : vymysli krátký příběh na téma: Co bych dělal na pustém ostrově?

v     Rozdání písemné práce

v     Výklad: Středověk – je řada uznávaných řečníků, kteří působili jako kněží. Kázali na různých místech, kde nebyla povinná školní docházka. V této době navštěvovali školu pouze muži a to bohatí. Na univerzitách se vyučovalo

7. svobodných umění:

1.      gramatika

2.      dialektika

3.      rétorika

4.      aritmetika

5.      matematika

6.      astronomie

7.      hudba

Kdo absolvoval stal se mistrem.


Erasmus Rotterdamský

-         rétor, pocházel z Holanska

-         žil na přelomu 15/ 16. století

-         přeložil Bibli

-         napsal Cicerion – spis o nejlepším vyjadřování ( jak na to?)

-         vysmíval se všem, kteří hovořili, ale nevěděli o čem

-         chtěl, aby rétorika měla svůj osobitý význam

Francis Bacon

-   filozof z Anglie

-   16/17. st.

-   řekl: „ Vědění je moc“

-   dílo o rétorice : O důstojnosti a pokroku věd – vědec musí umět o své práci hovořit

5. znaků klasické rétoriky:

 

1. shromažďování informací

2. organizace shromážděných informací

3. styl řečníkovi práce

4. zapamatování

5. přednes

6. řečnické otázky

7. metafory

8. ironie

9. hlas

Mluvní cvičení :

                        Co bys dělal, kdyby si vyhrál milion?

 

Shrnutí probíraného učiva

- starověk

- středověk

 

 

zhodnocení cíle : Měli bychom umět pohovořit na určité téma, ale musíme si téma dokonale připravit slovní i neslovní projev.

 

Sebehodnocení:

1.      Co se mi dnes povedlo?

2.      Co bych měl změnit na svém přístupu?

3.      Proč bychom měli znát slovesa?

4.      Budu tyto informace potřebovat ve svém osobním i profesním životě?

Obrazek

 

 

Co si zachycuje tento obrázek?

 
 

 

Poslední fotografie



Archiv

Kalendář
<< říjen / 2017 >>

 
 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA